Strona początkowa Amortyzacja środków trwałych w prawieAmortyzacja wartości niematerialnych i prawnychAmortyzacja samochodu fabrycznie nowegoAmortyzacja wartości niematerialnych i prawnychAmortyzacja ?rodków trwałychAmortyzacja środek trwałyAmortyzacja bilansowa a podatkowaAmortyzacja bilansowa i podatkowaAmortyzacja jako kosztamortyzacja kasy fiskalnej Linki
 

Wywietlono posty wyszukane dla sw: amortyzatory regulowane





Temat: gwintowane zawieszenie


mysle o tyle narazie,link super dziekuje
Mozna kupić gdzieś w Polsce?


Watpie. Ja kupowalem w Anglii.
Jezeli chodzi o tyl to coilover jest niezlym pomyslem, je tak zrobie tylko
ze...na razie, do jazdy drogowej to jest troche overkill, ja to robie z mysla
(a gdyby tu bylo przedszkole  w przyszlosci ;) o mocniejszym silniku i
startach. D o samochodu ulicznego, nawet drogowego, powinny wystarczy zwykle,
porzadne regulowane amortyzatory.

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Opel Calibra vs Ford Probe


500E wrote:
| E, to jakieś pomówienie :) Takie ceny jak do Mazdy i problemu z nimi nie
ma.

A Mazda ma bardzo tanie częsci;))).


Tak mi się wydawało, jak Probkiem się poruszałem :)
No chyba, że ktoś lubi ASO :)
Ale nawet w ASO np. regulowane amortyzatory(KYB) kupowałem po ok. 400
zł/szt.
Natomiast euromechanicy oferowali mi po 2500 zł/szt. :

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Opel Calibra vs Ford Probe


B20A5 wrote:

|  np. regulowane amortyzatory(KYB) kupowałem po ok. 400
| zł/szt.

KYB AGX ?
Kupowales je w ASO ?
Cena calkiem niezla !


Tak w ASO Forda w Krakowie. Mimo, że samochód bliższy mazdzie. W katalogach
jednak pisz, że KYB produkuje je dla serwisu Forda.

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: KJS po Amerykansku


Rafal <raf@yahoo.comwrote:
"Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.netwrote in message

| Na pewno nikt nie ma tak przygotowanego sprzętu. Te auta salepiej
| przygotowane niż niektóre auta któe zdobywają RSMP w słabszych
| klasach.

A co jest takiego w nich przygotowanego?
Wolno zmienic tlumik, przedni anti-roll bar, amortyzatory,
ustawienia zawieszenia w ramach stockowych mozliwosci, opony, kola
(ale nadal musza miec te same wymiary), klocki hamulcowe, plyny.
Naprawde az tak wiele z tym autem nie da sie zrobic.
Zobacz sobie specs, tam masz dokladnie co zostalo zmienione.


Widzę.... cóż. Regulowane amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami oleju np.
Ohlinsa to sa ogromne kwoty pieniędzy. W klasach typu N-1, czy N-2 czy nawet
N-3 jeżdżą auta wyposazone zwykle w zwykłe Bilsteiny B6 lub coś na tym
poziomie. Drążek stabilizatora w grupie N musi być seryjny także niema tutaj
porównania. Przepisy do wydechu identyczne jak w grupie N - od katalizatora.

Powiedz mi teraz co to jest ten "One lap race" czy jakoś tak do któego Ci
goście porobili Skyline'a takiego że gały wypadają?

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: KJS po Amerykansku

"Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.netwrote in message



Widzę.... cóż. Regulowane amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami oleju
np.
Ohlinsa to sa ogromne kwoty pieniędzy. W klasach typu N-1, czy N-2 czy
nawet
N-3 jeżdżą auta wyposazone zwykle w zwykłe Bilsteiny B6 lub coś na tym
poziomie. Drążek stabilizatora w grupie N musi być seryjny także niema
tutaj
porównania. Przepisy do wydechu identyczne jak w grupie N - od


katalizatora.

Nawet jak te amorki sa niesamowite to nadal nie jest jakas Bog wie jaka
modyfikacja patrzac sie na calosc. Zreszta ich konkurenci maja niegorsze
auta. A jak bys z Jasonem pogadal i ladnie go przekonal to by ci nawet dal
swoim sie przejechac (choc tym autem jezdzi kilku kierowcow i ciezko znalezc
wolny czas na to). Koledzy na kazdej imprezie jezdza jakims S2000 podczas
dodatkowych fun runs.


Powiedz mi teraz co to jest ten "One lap race" czy jakoś tak do któego Ci
goście porobili Skyline'a takiego że gały wypadają?


Nie wiem. Pogooglaj to znajdziesz.

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Sprawa terenówki - ciąg dalszy
Jurand napisał(a):


"Krzych" <m.korbe@aster.plwrote in message
| Witam!

| Jakiś czas temu pytałem o Freelandera. Odradziliście jego zakup i dobrze.
Teraz na
| tapetę trafiło Pajero. Konkretnie krótki model, 2,8 diesel z 1994 roku.
Dobre to to? Dobrze się sprawuje w terenie? Nie chodzi tu o jakieś wyczyny
ekstremalne typu jazda po szyję w błocie, ale mam nadzieję, że nie jest to
zabawka pokroju Freelandera... Na co zwracać uwagę przy kupnie?

Krótkie Pajero z 2.8 turbodieslem to naprawdę fajna fura. Powinna bardzo
zdrowo zasuwać - już 2.5 TD całkiem przyjemnie napędza ten pojazd. Jest to
zdecydowanie bardziej terenowe auto niż Freelander, gdyby miało jeszcze most
z przodu... ;) Za to łatwo i tanio się go podnosi do góry - regulowane
drążki skrętne dla przedniego zawieszenia ...


jest to istotnie b. latwe ale skraca zywotnosc drazkow skretnych.
Niezalezne zawieszenie jest kosztowne w przywracaniu do sprawnosci gdy
zuzyte. Bogate wersje maja fajne regulowane amortyzatory, ktore jednak
kosztuja kosmiczne pieniadze.
Poza tym trzeba zwracac uwage na korozje nadwozia pod plastikami i w srodku.

Mihaj

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Mondeo 1,8 diesel... ile KM?


ok, dzieki za rade, ten TD juz nieaktualny....bo facet mi podpadl :)a co
myslisz o 2,0 benzyna? jutro takie mam ogladac


mysle, ze to calkiem dobry wybor. z moich obserwacji wynika, ze mondeo z
zetekiem (1.6/1.8/2.0) pala mniej wiecej tyle samo, zwlaszcza pod ciezsza
noga. To ze wzgledu na stosunek masy do mocy, ktory jest coraz gorszy z
mniejsza pojemnoscia. a 2.5l benzyna pali z kolei niewiele wiecej niz 2.0.
moim marzeniem jest wlasnie 2.5 litrowy duratec.
Oczywiscie duzo zalezy od tego, jakie sa Twoje mozliwosci finansowe. mondeo
benzyna pali srednio od 7l do 12 a czasem nawet 14l, diesel od 5.5-8. Nic
tez nie stoi na przeszkodzie, zeby zalozyc gaz do mondeo i wcale nie musi to
byc instalacja za 4000zl, wystarczy taka za 2600.
2-litrowki sa czesto bardzo dobrze wyposazone, wiekszosc z nich to ghia - na
mojej stronie mam pare zdjec wersji Ghia jako tlo - polecam. maja
najczesciej klimatyzacje, abs, system adaptacyjnego tlumienia drgan,
regulowane amortyzatory, wykonczenie w drewnie, podswietlane klamki,
czujniki zuzycia amortyzatorow, komputer pokladowy i wiele innych bajerow.
jezeli zdecydujesz sie na jakies mondeo, to daj mi znac. Jezeli podasz mi
numer VIN samochodu - numer indentyfikacyjny na tabliczce znamionowej i na
podszybiu, to sprawdze jaka to wersja.
No i jezeli chcesz jakies bardziej szczegolowe informacje, to polecam
www.mondeoklub.prv.pl -jest tam ok 140 uzytkownikow najrozniejszych wersji
mondeo, na pewno ktos Ci pomoze.

| http://www.mojemondeo.prv.pl <<


Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: UNIKAT Citroen GSA
juby napisal...


b.fajne autko (lubie subaryny) - turbo? czy to nim biles rekordy predkosci
na jana pawla? a nie boisz sie, ze bedziesz go serwisowal tam gdzie suo
:)))
mozecie sie spotkac...


Tak, wersja 2.2 turbo, automat, zupelnie nowy silnik ( 8000 km przebiegu ),
wymieniony z powodu uszkodzenia poprzedniego. Wlasnie nim szalalem po Jana
Pawla i wtedy zakochalem sie w tym autku... A serwisowac go na razie nie ma
potrzeby :

P.S. Genialne jest zawieszenie, z regulowanymi amortyzatorami - mniam mniam
:)

Pozdrawiam/Best Wishes

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: podskakujący samochód


"J.F." <j@friko6.onet.plwrote in message On Thu, 23 Aug 2001 21:32:11 -0500, Andrzej Lewandowski wrote:
| Dodam ejszcze, ze amortyzator to bardzo chytre urrzadzenie. Potzreba stosunkowo
| malej sily zeby go "scisnac", a duzej zeby "rozciagnac". Ma takie zaworki w srodku.

A nie odwrotnie ? Przeciez NIE chodzi o to zeby po najechaniu na
kamien kolo wysoko podskoczylo a potem wolno opadalo, tylko odwrotnie.


Chodzi o to zeby po najechaniu na przeszkode kolo mozliwie szybko "wzielo"
przeszkode a potem samochod mozliwie wolno wrocil do polozenia roznowagi.
Czyli tak jak napisalem. Pamietam jak sie mocowalem z amortyzatorami samochodu
Syrena...


Chytre to one rzeczywiscie bywaja - np nieliniowosc usztywniajaca
im bardziej jest scisniety - w koncu nie chcemy zeby kolo dobilo
do ogranicznika albo cos pokrzywilo. Sa tez amorki o tlumiennosci
regulowanej komputerowo - obecnie chyba jeszcze seryjnie nie montowane
nigdzie ..


Owszem sa montowane, bodajze w Lincolnach. W latach 192* samochod
Packard mial regulowane amortyzatory (nie przez komputer, oczywiscie, a
dzwignia). W roku mniej wiecej 1993 Ford objezdzal doswiadczalnt samochod
z "active suspension" w ktorym to systemie amortyzator jest silownikiem
hydrauliczntm sterowanym pzrez komputer. "Active suspension" maja duze
ciezarowki produkowane w Ameryce.

A.L.

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Nadsterowność? Na pewno?
simr1979 napisał:

> Mam jeszcze parę lepszych;
> Większość forumisiów sądzi

Znowu prowokujesz.


> - turbodziura to brak ciągu poniżej pewnych minimalnych obrotów

Dokładnie tak jest. Aczkolwiek prawidłowe tłumaczenie powinno być: opóźnienie ładowania.


> - sprzęgło międzyosiowe zastepuje mechanizm różnicowy

Może zastąpić tak długo, jak dopuszcza pewien poślizg. Wtedy ma właściwości zbliżone do mechanizmów różnicowych wyczulonych na zmiany momentu obrotowego, np. typu TorSen i może je symulować.


> - amortyzatory decydują o twardości lub miękkości zawieszenia

Decydują. Siła potrzebna do pokonania oporu amortyzatora składa się z siłą potrzebną do pokonania sił sprężystości zawieszenia. Elektronicznie regulowane amortyzatory pozwalają zmieniać ową "sprężystość" układu zawieszenia.


> - moment to jedno, a moc to drugie

Dokładnie tak. Podanie wartości momentu obrotowego nie mówi absolutnie nic o mocy osiąganej przez wytwórcę tego momentuw danym punkcie charakterystyki. Podanie mocy osiąganej nie mówi absolutnie nic, jakie momenty obrotowe będzie musiał znieść układ tą moc odbierający.

Pozdrawiam w tym miejscu 99% kompletnie bezmyślnych dziennikarzy (i nie tylko), którzy nie są w stanie zrozumieć dwóch zdań poprzedzających to bieżące. Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: MagnaRide
System Electronic Damping Control stsowany w BMW 745 jest oparty o zwykle
regulowane amortyzatory i silniczki. O CATS Jaguara nic nie wiem, ale sprawdze.
Podejrzewam ze jest podobny do tego z BMW - o ile wiem nikt inny poza Delco nie
eksperymentowal z ta ciecza magnetocostam... Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: MagnaRide
Gość portalu: Marek napisał(a):

> System Electronic Damping Control stsowany w BMW 745 jest oparty o zwykle
> regulowane amortyzatory i silniczki. O CATS Jaguara nic nie wiem, ale sprawdze.
>
> Podejrzewam ze jest podobny do tego z BMW - o ile wiem nikt inny poza Delco nie
>
> eksperymentowal z ta ciecza magnetocostam...

Ja w moim CATS'ie nie zauważyłem silniczków, natomiast są przewody elektryczne
popodłączane do każdego z amortyzatorów. Chyba, że silniczki schowali wewnątrz?. Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jaki wozek
My zdecydowaliśmy się na Emmaljungę duo combi na stelażu classic. Wiem że cena
może odstraszać, ale zapewniam, że wózeczek jest wart żeby tyle za niego
zapłacić. Jest dosyc ciężki, ale na szczęście nie będę musiała wnosić go po
schodach. Prowadzi się rewelacyjnie (opinie moich koleżanek, które już go
mają). Użytkowniczki emmaljungi mówią, że w prowadzeniu jest o wiele
wygodniejszy niż Deltim i chico (nie wiem jakie modele). Emmaljunga
ma "olbrzymią" gondolkę (chyba największa u nas na rynku) więc w sam raz na
zimę. Ma tez bardzo wytrzymały stelaż, jako jedyna ma w Polsce atest
na "przewożenie" dwójki dzieci (dokupuje się jeżdżącą podstawkę i mocuje się do
stelaża). Jest też wysoka. A co do kosza na zakupy, to sprzedawca powiedział,
że te metalowe są lepsze bo niezniszczalne. Bywa bowiem, że te szmaciane po
jakimś czasie się rozciągają i nieładnie wyglądają, a poza tym można nimi
zachaczać o chodniki. Ma niestety też minusy (poza wysoką ceną), trzeba wybrać
między stelażem z przekładaną rączką albo stelażem z regulacją amortyzatorów.
Dla nas to drugie było ważniejsze, ponieważ mieszkamy w lesie i będziemy
głównie jeździć po nierównym terenie. Kiepsko też się składa, najpierw trzeba
zdjąć gondolę a dopiero potem stelaż. Doszliśmy jednak z mężem do wniosku, że
to naszemy maluszkowi ma być super wygodnie, a my jakoś się przyzwyczaimy i
przemęczymy. Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Bugaboo w Warszawie w sprzedaży
moj synek ma 14 miesięcu, a wiec juz duze dziecko, Nadal na spacerach spi. Teraz nie jest to dla mnie problemem, ale wcześniej by było, bo Paweł bardzo długo spał na brzuchu. O bugaboo myslałam od dawna, ale z tego względu kupiłam go dopiero teraz.
Wczesnie miała,m Hartana VIP, wygląda tak:

www.hartan.de/produkte/groesser.php?artnummer=2520-27-419&artnr=2520-27-452
jest to wózek robiony na wzór bugaboo, czyli dwa małe koła i dwa większe, ale:
nie ma kubełkowego siedzenia, a normalne, rozkładane całkowicie na płasko
ma regulowany podnóżek, który dodatkowo ma 2 długości (mozna go wyciagnąć)
rączkę ma wsuwaną, baardzo łatwo, jest to rewelacja np w windzie, w autobusie, w domu, tam gdzie jest ciasno. Wózek robi się wtedy maleńki. Ja to wykorzystywałam jeszcze gdy Paweł usypiał, chce wtedy trzymac mnie za reke- składałam rączke i bez problemu pchałam wózek trzymajac pawla.

Ma przekładane siedzenie, i co wazne, bez problemu przekłada sie je z dzieckiem!! nawet tak duzym jak moje

ma boooooskie amortyzatory (regulowane) na tylko koła. boskie!!! mozesz, jak chcesz, bujac dziecko w miejscu!

zachwalam hartana, ale to fajna i duzo tansza alternatywa, szczególnie dla małych dzieci. Ja swojego chce juz sprzedac, bo teraz starczy mi bugaboo, ale jak pawel byl maly, byl dla niego swietny.



Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Pojechałam po freestyle'a a wyjechałam ze speedi!
goldarrow napisała:

> karen...aby złożyć wózek musisz najpierw odbezpieczyć dwa klipsy
> znajdujące sie na przedłużeniu rączki poprostu je odepnij i wtedy
> naciśnij przycisk na rączce naciśnij rączkę na dół i już powinno sie
> złożyć.....jeśli chodzi o amortyzatory to może trzeba coś wyregulować



Jest w nim jakaś regulacja amortyzatorów? Jeśli tak, to gdzie i jak to się robi?
Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: SPRZEDAM WÓZEK - ogłoszenia.
nowy PEG PEREGO GT3 wozek i fotel samoch.2200 zl
SPRZEDAM NOWY WOZEK SPACEROWY PEG PEREGO GT3 ( TROJKOLOWY - DZIEKI
CZEMU JEST BARDZO ZWROTNY, KOLA POMPOWANE NA LOZYSKACH, ISTNIEJE
MOZLIWOSC ZBLOKOWANIA PRZEDNIEGO KOLA - SUPER NA TERENY LESNE, LAKI )
WRAZ Z FOTELIKIEM SAMOCHODOWYM PRIMO VIAGGIO FIX I ADAPTEREM ORAZ
UZYWANA JEDYNIE PRZEZ 2 MIESIACE GONDOLA NAVETTA, JEJ STAN JEST
IDEALNY, DO WOZKA JEST POKROWIEC PRZECIWDESZCZOWY, OCHRANIACZ NA
NOZKI W CHLODNE DNI, POMPKA DO KOL, MINI-TORBA PRZY RACZCE, OGROMNY
KOSZ NA ZAKUPY, RECZNY HAMULEC, REGULACJA AMORTYZATOROW KOL TYLNYCH(
WSZYSTKO STANOWI KOMPLET ), DODAM, ZE OPARCIE W SPACEROWCE
REGULOWANE JEST W 4 POZYCJACH, PODNOZEK NA NOZKI W DWOCH, RACZKA DO
PCHANIA WOZKA JAK I KOSZ NA ZAKUPY TAKZE SA REGULOWANE, BUDKA
POSIADA OKIENKA Z SIATEK, KTORE UMOZLIWIAJA CERKULACJE POWIETRZA;
DODATKOWE ATUTY WOZKA TO; REGULACJA POLOZENIA ZAGLOWKA W GONDOLI,
PALAK DO JEJ PRZENOSZENIA I FUNKCJA KOLYSKI PO WYJECIU ZA STELAZA;
FOTELIK SAMOCHODOWY MOZNA WPIAC DO STELAZA WOZKA - TO IDEALNE
ROZWIAZANIE NA SZYBKIE ZAKUPY... ; W RAZIE PYTAN PROSZE DZWONIC 503
079 248, MOGE PRZESLAC ZDJECIA, EWENTUALNA CENA DO NEGOCJACJI,
NADMIENIE TYLKO, ZE W SKLEPIE CALY TEN KOMPLET KOSZTUJE OK 3500 ZL Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: SPRZEDAM WÓZEK - ogłoszenia.
ZA 2200 ZL SPRZEDAM NOWY WOZEK SPACEROWY PEG PEREGO GT3 (
TROJKOLOWY - DZIEKI CZEMU JEST BARDZO ZWROTNY, KOLA POMPOWANE NA
LOZYSKACH, ISTNIEJE MOZLIWOSC ZBLOKOWANIA PRZEDNIEGO KOLA - SUPER NA
TERENY LESNE, LAKI )WRAZ Z FOTELIKIEM SAMOCHODOWYM PRIMO VIAGGIO FIX
I ADAPTEREM ORAZ UZYWANA JEDYNIE PRZEZ 2 MIESIACE GONDOLA NAVETTA,
JEJ STAN JEST IDEALNY, DO WOZKA JEST POKROWIEC PRZECIWDESZCZOWY,
OCHRANIACZ NA NOZKI W CHLODNE DNI, POMPKA DO KOL, MINI-TORBA PRZY
RACZCE, OGROMNY KOSZ NA ZAKUPY, RECZNY HAMULEC, REGULACJA
AMORTYZATOROW KOL TYLNYCH( WSZYSTKO STANOWI KOMPLET ), DODAM, ZE
OPARCIE W SPACEROWCE REGULOWANE JEST W 4 POZYCJACH, PODNOZEK NA
NOZKI W DWOCH, RACZKA DO PCHANIA WOZKA JAK I KOSZ NA ZAKUPY TAKZE SA
REGULOWANE, BUDKA POSIADA OKIENKA Z SIATEK, KTORE UMOZLIWIAJA
CERKULACJE POWIETRZA; DODATKOWE ATUTY WOZKA TO; REGULACJA POLOZENIA
ZAGLOWKA W GONDOLI, PALAK DO JEJ PRZENOSZENIA I FUNKCJA KOLYSKI PO
WYJECIU ZA STELAZA; FOTELIK SAMOCHODOWY MOZNA WPIAC DO STELAZA
WOZKA - TO IDEALNE ROZWIAZANIE NA SZYBKIE ZAKUPY... ; W RAZIE PYTAN
PROSZE DZWONIC 503 079 248, MOGE PRZESLAC ZDJECIA, EWENTUALNA CENA
DO NEGOCJACJI, NADMIENIE TYLKO, ZE W SKLEPIE CALY TEN KOMPLET
KOSZTUJE OK 3500 ZL Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: SPRZEDAM WÓZEK - ogłoszenia.
NOWY PEG PEREGO GT3 WOZEK I FOTEL SAMOCH. 2200 ZL
SPRZEDAM NOWY WOZEK SPACEROWY PEG PEREGO GT3 ( TROJKOLOWY - DZIEKI
CZEMU JEST BARDZO ZWROTNY, KOLA POMPOWANE NA LOZYSKACH, ISTNIEJE
MOZLIWOSC ZBLOKOWANIA PRZEDNIEGO KOLA - SUPER NA TERENY LESNE, LAKI )
WRAZ Z FOTELIKIEM SAMOCHODOWYM PRIMO VIAGGIO FIX I ADAPTEREM ORAZ
UZYWANA JEDYNIE PRZEZ 2 MIESIACE GONDOLA NAVETTA, JEJ STAN JEST
IDEALNY, DO WOZKA JEST POKROWIEC PRZECIWDESZCZOWY, OCHRANIACZ NA
NOZKI W CHLODNE DNI, POMPKA DO KOL, MINI-TORBA PRZY RACZCE, OGROMNY
KOSZ NA ZAKUPY, RECZNY HAMULEC, REGULACJA AMORTYZATOROW KOL TYLNYCH(
WSZYSTKO STANOWI KOMPLET ), DODAM, ZE OPARCIE W SPACEROWCE
REGULOWANE JEST W 4 POZYCJACH, PODNOZEK NA NOZKI W DWOCH, RACZKA DO
PCHANIA WOZKA JAK I KOSZ NA ZAKUPY TAKZE SA REGULOWANE, BUDKA
POSIADA OKIENKA Z SIATEK, KTORE UMOZLIWIAJA CERKULACJE POWIETRZA;
DODATKOWE ATUTY WOZKA TO; REGULACJA POLOZENIA ZAGLOWKA W GONDOLI,
PALAK DO JEJ PRZENOSZENIA I FUNKCJA KOLYSKI PO WYJECIU ZA STELAZA;
FOTELIK SAMOCHODOWY MOZNA WPIAC DO STELAZA WOZKA - TO IDEALNE
ROZWIAZANIE NA SZYBKIE ZAKUPY... ; W RAZIE PYTAN PROSZE DZWONIC 503
079 248, MOGE PRZESLAC ZDJECIA, EWENTUALNA CENA DO NEGOCJACJI,
NADMIENIE TYLKO, ZE W SKLEPIE CALY TEN KOMPLET KOSZTUJE OK 3500 ZL Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: HARTAN VIP sprzedam
HARTAN VIP sprzedam
mam do sprzedania wózek kupiony 5 miesięcy temu w Niemczech, Hartan VIP.
Jest to najnowszy model Hartana, prawdopodobnie nie do kupienia jeszcze w Polsce. Przynajmniej ja go jeszcze nie znalazłam.
Wygląda tak:
i10.ebayimg.com/03/i/08/96/94/b9_12.JPG
ma odwracane siedzonko (przodem- tyłem do mamy)
świene, płynnie regulowane amortyzatory
koła na poduszkach powietrznych
rozkładane zupełnie na płasko oparcie i regulowany podnóżek (podnóżek dodatkowo ma 2 długości)
ogromny kosz na zakupy
regulowaną długość rączki
wózek jest leciutki, waży ok 8 kg, przy na prawde bardzo duzym komforcie jazdy

Dodatki:
gruby i ciepły śpiworek
duża torba na akcesoria
firmowa folia przeciwdeszczowa

Zainteresowane osoby prosze o podanie adresu email, wyślę zdjęcia i dokładniejszy opis.

Wózek był kupowany z tego sklepu:
cgi.ebay.de/Hartan-VIP-2007er-Modell-ohne-Softtasche-Farbe-380_W0QQitemZ140039646509QQihZ004QQcategoryZ23616QQcmdZViewItem
Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: ***Jak wyregulować amortyzator???
Witaj, regulacja amortyzatora nie jest uzależniona li tylko od wagi rowerzysty
ale również od warunków drogowych inna charakterystyka napięcia wstepnego
powinna być na asfalcie a inna w terenie pełnym wybojów, kamieni i korzeni, a
nad to zależna jest od rodzaju samego amortyzatora. Tak więc radzę poprostu
spróbowania kilku ustawień i wybraniu najlepszego.
KA Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: wózek Taco
Ja też kupiłam Tako (Voyager) jest świetny, stabilny i duży, taki jak chciałam.
Fakt jest ciężki, ale nie muszę go nigdzie wysoko targać więc spoko. Ma też
regulowane amortyzatory, a to sprawdza się na naszych nawierzchniach. Już z
końcem sierpnia będę mogła to dokładnie sprawdzić. Pozdrawiam.
Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jaka spacerówka? pomóżcie!!!
My mamy spacerówkę bebe-confort: siedzisko opera, stelaż trophy. Jest super. Ma 6 sporych kół, regulowane amortyzatory tylnych kół, świetnie się składa, niewiele waży - 9,4 kg. Niestety kosztuje ok. 1100 PLN. Radzę abyś poszukała w starszych postach. Temat spacerówek był już poruszany wielokrotnie. EWA Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: regulacja amortyzatorów bilstein sport (żółtych)
Witam,
mam pytanko. Czy mogę sam dokonać regulacji amortyzatorów bilstein
sport (żółte). W jaki sposób się to robi i czy jest to bezpieczne?
Chciałbym aby były trochę bardziej miękkie.

Dziękuję.
rosl@prokom.pl

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Przekroczenie Predkości !!!
Użytkownik "Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki" <azd@fourpi.com.plnapisał w
wiadomości


HGT "objezdza w kolko" 147). Ale musze przyznac, ze mimo wszystko 147 ma
to
"cos". Jakby troche odchudzic (100kg)... A moze jescze Novitec srobi
sprezarke...


W przygotowaniu (a wlasciwie na ukonczeniu) jest 147 GTA.
Bedzie miala 2.0t albo 2.5 V6. Nie przewidziano wersji 4x4.
Albo ewentualnie moze wersja Alfa 147 Superproduzione czyli
2.0 R4 (93-91) mm; st. sprężania 11:1 (ograniczony regulaminem FIA);
moc 220 KM przy 7800 obrotów/min; max moment obrotowy
23 kgm/6000 obrotów na minutę. Komputer pokładowy z wyświetlaczem.
Zmieniony układ dolotowy powietrza. System wtryskowy Magneti Marelli MR3.
Pięciobiegowa skrzynia biegów wg systemu H, pojedyncza tarcza sprzęgłowa;
zastosowano materiały metalowo - ceramiczne. Aktywny dyferencjał, tarcze
przednie wentylowane firmy Brembo (rozmiar 295 mm); czterotłoczkowe
zaciski hamulcowe z przodu; dwutłoczkowe zaciski hamulcowe z tyłu.
Regulowana przez kierowcę siła hamowania. Seryjny układ kierowania
ze wspomaganiem. Seryjne zawieszenie z przodu i z tyłu na tzw
Unibolach z minimalnymi modyfikacjami; amortyzatory regulowane wg
4 pozycji. Felgi o rozmiarze 7 x 15 (ograniczone regulaminem); opony
Michelin. Zamontowane kompletne, wymagane regulaminem FIA
wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa firmy OMP, m.in.: klatka
bezpieczeństwa, 5 punktowe pasy bezpieczeństwa, wyścigowy fotel
kierowcy, układ odcięcia zapłonu, zmienione mocowanie koła kierownicy,
tzw. "bezpieczny  bak paliwa" o pojemności 100 litrów. Zmniejszona
waga nadwozia - razem z kierowcą ok. 1110 kg (wersja cywilna 1300 kg)
Cena w przeliczeniu na złotówki ok. 500 tys złotych. ;)))

Zrodlo: www.cuoresportivo.pl

Jacek.

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Opel Calibra vs Ford Probe


|  np. regulowane amortyzatory(KYB) kupowałem po ok. 400
zł/szt.


KYB AGX ?
Kupowales je w ASO ?
Cena calkiem niezla !

Pzdr !

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: podskakujący samochód


On Fri, 24 Aug 2001 19:33:06 -0500, Andrzej Lewandowski wrote:
"J.F." <j@friko6.onet.plwrote in message | On Thu, 23 Aug 2001 21:32:11 -0500, Andrzej Lewandowski wrote:
| Dodam ejszcze, ze amortyzator to bardzo chytre urrzadzenie. Potzreba stosunkowo
| malej sily zeby go "scisnac", a duzej zeby "rozciagnac". Ma takie zaworki w srodku.

| A nie odwrotnie ? Przeciez NIE chodzi o to zeby po najechaniu na
| kamien kolo wysoko podskoczylo a potem wolno opadalo, tylko odwrotnie.

Chodzi o to zeby po najechaniu na przeszkode kolo mozliwie szybko "wzielo"
przeszkode a potem samochod mozliwie wolno wrocil do polozenia roznowagi.


A nie chodzi przypadkiem o to zeby kolo szybko odzyskalo kontakt z
jezdnia ? Bo i skrecic mozna i hamowac sie da.


Czyli tak jak napisalem. Pamietam jak sie mocowalem z amortyzatorami samochodu
Syrena...


Wtedy mogly byc troche inne wytyczne :-)

Ale i tak nie przypominam sobie zeby samochody na wroclawskiej kostce
"rosly", a przeciez do tego powinno to prowadzic.


| Chytre to one rzeczywiscie bywaja - np nieliniowosc usztywniajaca
| im bardziej jest scisniety - w koncu nie chcemy zeby kolo dobilo
| do ogranicznika albo cos pokrzywilo. Sa tez amorki o tlumiennosci
| regulowanej komputerowo - obecnie chyba jeszcze seryjnie nie montowane
| nigdzie ..

Owszem sa montowane, bodajze w Lincolnach. W latach 192* samochod
Packard mial regulowane amortyzatory (nie przez komputer, oczywiscie, a
dzwignia). W roku mniej wiecej 1993 Ford objezdzal doswiadczalnt samochod
z "active suspension" w ktorym to systemie amortyzator jest silownikiem
hydrauliczntm sterowanym pzrez komputer.


Tu o cos posredniego chodzi - jeszcze nie silownik [co zreszta
Citroen od 50 lat stosuje] ale juz cos wiecej niz tylko ustawianie
twardosci dzwignia [tez stare rozwiazanie]. Komputer moze zmieniac
twardosc w czasie jazdy, nawet w czasie jednego wahniecia.

J.

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Jaki wózek dla dzidziusia?
Witam ponownie
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wózka. Moj maluszek ma teraz 18 miesięcy i
znoszę go z drugiego piętra w wózku lub na rękach a wózek pod pachą. Sama
spacerówka jest dość lekka (około 11kg). Wozek ma skrętne przednie koła, dzięki
czemu bardzo dobrze sie prowadzi i regulowane amortyzatory (można ustawić
giętkość wózka w zależności od tego na jakim podłożu się wozek prowadzi).
Być może duze koła są dobre, ale wozek od razu jest cięzki i trudno go znieść
samemu. Moja koleżanka miała taki wózek i wychodziła na spacery dopiero jak mąż
wracał do domu z pracy, bo sama nie mogła znieść go z trzeciego piętra, a
maleństwo lubiło zasypiać w wózku.
Dodatkowo ma budkę i pięciopunktowe pasy, co jest ważne bo większe dziecko
rzadko spokojnie siedzi w wózku. Dodatkowo kupiliśmy parasolkę (nie pamietam
jakiej fimy) przydała się zarówno jak mały jezdził w gondoli i w spacerówce.
Dokupilismy tez pokrowiec przeciwdeszczowy, ale podobno nowsze modele tego
wozka mają go w wyposazeniu standardowym.
Na spacerach spotykam się z wieloma mamami, którym podoba sie ten wózek, ale
odstraszająca jest dla nich cena, nie każdy moze sobie pozwolic na zakup
drogiego wozka.
Nie wiem co twój kolega miał na myśli mówiąc "lichutka", wg mnie jest ona
bardzo solidna i dobrze wykonana. Obicie wózka można zdjąć i uprać, jest
przypinane na zatrzaski. Gondolę można zamocować na samych stelarzu, a
spacerówka może czekać aż maleństwo podrośnie. Może chodziło mu o inną
spacerówkę (sa firmy chicco i innych takie co ważą 4,5 kg tamte to sa lichutkie
koła się wykrzywiaja pod wpływem cięzaru dziecka)
pozdrawiam Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: gumy usztywniające zawieszenie - opinie


Jakub Zawiła-Niedźwiecki wrote:
JAM wrote:

To dlaczego wyczynowe amortyzatory mają zarówno regulację reakcji na szybkie
jak i wolne ściskanie? faktem jest że tanie amortyzatory słabo sobie radzą z
takim powolnym ściskaniem co destablizuje auto na długich rytmicznych
nierównościach.


Nie bardzo rozumiem. Wszystkie regulowane amortyzatory czy to Delphi
czy Sachsa pozwalaja na zmiane charakterystyki dla szybkich i powolnych
zmian. System Delphi praktycznie pozwala na dowolna komputerowo
sterowana charakterystyke. System Sachsa w zastosowaniach sportowych
pozawala na niezalezne od siebie zmiany charakterystyki rozciagania i
sciskania ale dla danego ustawienia tlumienie jest takie same bez
wzgledu na aktualna dlugosc amortyzatora. A co do samochodow
wyczynowych, to nie ulega watpliwosci ze czesci do nich maja funkcje,
ktorych normalnie sie nie stosuje. W sporcie licza sie osiagi. Nie
pisalem o amortyzatorach specjalnych tylko o typowych stosowanych w
normalnych samochodach.


| A nie jest przypadkiem tak ze przecietna sprezyne da sie scisnac az
| do zetkniecia zwojow ?

| Bron cie Panie Boze. Sprezyny samochodowe projektuje sie tak aby przy
| pelnym skoku zawieszenia pomiedzy zwojami wystepowala napewno wolna
| przestrzen rzedu kilku milimetrow. Zetkniecie zwojow skutecznie
| zniszczy sprezyne zmeczniowo w bardzo krotkim czasie.

Wiele progresywnych sprężyn ma cześć zwojów stykających się przy samym
napreżeniu wstępnym (postawieniu ata na kołach). Helpery to też sprężyny
samochodowe a je się prjektuje tak że są całkowicie ściśnięte jak auto stoi
na kołach, nawet dałoby się znaleźć jakiś samochó seryjny z takimi (ciężko
ale by się dało) ;-)


Raczej zwojow siadajacych na siedzisku sprezyny i to poprzez zwykle
podkladke elastyczna. Ale masz racje, ze takie sprezyny, w ktorych
niektore, dobrane zwoje zaprojektowano na styk mozna znalezc. Nie jest
100% regula, ze nie moga sie stykac, tylko jest regula, ze sie tego w
normalnych konstrukcjach unika. Stykanie sie zwojow powoduje odrapanie
powloki anytkorozyjnej, uszkodzenie obrobionej cieplnie strefy
przypowierzchniwej metalu i moze spowodowac karb zmeczeniwy, gdy
pomiedzy zwoje dostanie sie zanieczyszczenie takie jak piasek kwarcowy.
W wyscigach samochodowych to nie ma znaczenia. Nabiera natomiast
znaczenia jak samochod ma przetrwac na oryginalnych sprezynach 10 lat i
300,000 km.


--
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Ford Escort RS Cosworth HTT' 96
by www.korneckiautosport.com
powered by Motorsport Developments


JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: gumy usztywniające zawieszenie - opinie


JAM wrote:
Jakub Zawiła-Niedźwiecki wrote:
| JAM wrote:

| To dlaczego wyczynowe amortyzatory mają zarówno regulację reakcji na
| szybkie jak i wolne ściskanie? faktem jest że tanie amortyzatory
| słabo sobie radzą z takim powolnym ściskaniem co destablizuje auto
| na długich rytmicznych nierównościach.

Nie bardzo rozumiem. Wszystkie regulowane amortyzatory czy to Delphi
czy Sachsa pozwalaja na zmiane charakterystyki dla szybkich i
powolnych zmian. System Delphi praktycznie pozwala na dowolna
komputerowo sterowana charakterystyke. System Sachsa w zastosowaniach
sportowych pozawala na niezalezne od siebie zmiany charakterystyki
rozciagania i sciskania ale dla danego ustawienia tlumienie jest
takie same bez wzgledu na aktualna dlugosc amortyzatora. A co do
samochodow wyczynowych, to nie ulega watpliwosci ze czesci do nich
maja funkcje, ktorych normalnie sie nie stosuje. W sporcie licza sie
osiagi. Nie pisalem o amortyzatorach specjalnych tylko o typowych
stosowanych w normalnych samochodach.


Czyli jednak amorki też służą do wyhamowywania powolnego zgniatania?


| A nie jest przypadkiem tak ze przecietna sprezyne da sie scisnac az
| do zetkniecia zwojow ?

| Bron cie Panie Boze. Sprezyny samochodowe projektuje sie tak aby
| przy pelnym skoku zawieszenia pomiedzy zwojami wystepowala napewno
| wolna przestrzen rzedu kilku milimetrow. Zetkniecie zwojow
| skutecznie zniszczy sprezyne zmeczniowo w bardzo krotkim czasie.

| Wiele progresywnych sprężyn ma cześć zwojów stykających się przy
| samym napreżeniu wstępnym (postawieniu ata na kołach). Helpery to
| też sprężyny samochodowe a je się prjektuje tak że są całkowicie
| ściśnięte jak auto stoi na kołach, nawet dałoby się znaleźć jakiś
| samochó seryjny z takimi (ciężko ale by się dało) ;-)

Raczej zwojow siadajacych na siedzisku sprezyny i to poprzez zwykle
podkladke elastyczna. Ale masz racje, ze takie sprezyny, w ktorych
niektore, dobrane zwoje zaprojektowano na styk mozna znalezc. Nie jest
100% regula, ze nie moga sie stykac, tylko jest regula, ze sie tego w
normalnych konstrukcjach unika. Stykanie sie zwojow powoduje odrapanie
powloki anytkorozyjnej, uszkodzenie obrobionej cieplnie strefy
przypowierzchniwej metalu i moze spowodowac karb zmeczeniwy, gdy
pomiedzy zwoje dostanie sie zanieczyszczenie takie jak piasek
kwarcowy. W wyscigach samochodowych to nie ma znaczenia. Nabiera
natomiast znaczenia jak samochod ma przetrwac na oryginalnych
sprezynach 10 lat i 300,000 km.


SPotkałem się z owijkami specjalnymi do spezyn progresywnych któe mają
zwiększac ich trwałość ale zdaje mi się że wymiana raz na jakiś czas da
podobny efekt a sprężyny to relatywnie tani element.

Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Mocne S40, czyli nie taki student biedny
Mocne S40, czyli nie taki student biedny
motoryzacja.interia.pl/tuning/xtrema/artykul?art_id=20962
Najmocniejsze Volvo w Polsce

360 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego - to dane techniczne Volvo
V40, przygotowanego do wyścigów na 1/4 mili przez firmę V-Tech i właściciela
auta - Jaremiego Kurkowskiego, studenta VI roku medycyny w Krakowie.


Jaremi "od zawsze" chciał się ścigać, jednak rodzina sprzeciwiała się takim
zainteresowaniom. Wreszcie znalazł w miarę bezpieczną dyscyplinę sportu, jaką
są wyścigi równoległe na 1/4 mili. Kupił w salonie samochód - Volvo V40 2,0 T
o mocy 160 KM. Już podczas pierwszych testów okazało się, że samochód osiągał
zaledwie 130 KM. Auto poddano pierwotnemu tuningowi, który zakończył się...
zniszczeniem silnika.


Jaremi kupił więc kolejny silnik, montowany seryjnie do modelu T4 (1855 ccm,
200 KM). Tym razem eksperymenty dokonywane były znacznie spokojniej. Najpierw
wymieniono turbinę na większą, stosowaną w modelu 850 T5 R. Przy ciśnieniu
doładowania 0,9 bara samochód osiągał 260 KM. Zmieniono także zawór do
sterowania turbiną (fabryczny działał zbyt wolno) oraz zamontowano instalację
do wtrysku wody do cylindrów Aquamist.


Inne zmiany w stosunku do oryginału to m.in. skrzynia biegów z modelu T4,
zmiana wydechu oraz zawieszenia: obecnie są to regulowane amortyzatory Koni i
sprężyny Eibach. Auto obniżyło się o 30 mm. Do zatrzymania tego potwora służą
wzmocnione hamulce przednie i tylne, w utrzymaniu sztywności konstrukcji
pomaga rozpórka firmy Sparco. Pozostawiono natomiast fabryczny filtr paliwa:
przy montażu sportowego filtra firmy K&N auto... traciło moc i to dość
znacznie: od 7 do 26 KM!


Na desce rozdzielczej Jaremi dołożył dodatkowe wskaźniki, pokazujące
ciśnienie doładowania, ciśnienie oleju, temperaturę oleju i temperaturę gazów
wylotowych. Ten ostatni jest szczególnie ważny, bez niego dość łatwo można
uszkodzić silnik (np. stopić tłoki).


Na tym etapie do pracy przystąpili specjaliści z V-Tech, przestroili
elektronikę i zamontowali dwa, specjalnie przygotowane do tego
egzemplarza "power boxy"; jeden steruje pracą turbiny, drugi układem
wtryskowym. Po tych zabiegach samochód osiągnął wspomniane 360 KM, 500 Nm
maksymalnego momentu obrotowego. Dane te mierzono przy ciśnieniu doładowania
wynoszącym 1,5 bara.


Historia tegorocznych startów Jaremiego Kurkowskiego w Mistrzostwach Polski w
Wyścigach Równoległych to: debiut w innym egzemplarzem Volvo i drugie miejsce
w klasie turbo, dwa zwycięstwa, raz trzecie miejsce.


Właściciel Volvo udostępnił nam informacje o zakresie przeróbek swojego auta
z prostej przyczyny. W tym sezonie już wygrał, zaś w przyszłym roku albo
uzupełniać będzie zakres przeróbek o tuning mechaniczny (przy zastosowaniu
seryjnych elementów silnika i przeniesienia napędu, dalszy wzrost mocy do
niczego nie doprowadzi) albo zmieni auto. Wszystko zależeć będzie od
funduszy, którymi dysponować będzie zawodnik i ekipa wspomagających go
techników i inżynierów. mars


Greenblack: Po lekturze nasuwa się kilka wniosków.

- Student lekką ręką wydaje 2xponad 100 tys. na kolejne S40. Poza tym koszt
przeróbek i opłacenie ekipy techników.
- Volvo oszukuje na mocy silników. Zresztą nie od dziś silniki w S40 uchodzą
za znacznie słabsze niż na papierze.
- "Sportowe" filtry ZMNIJESZAJĄ moc.
- Volvo robi mocne skrzynie i półosie skoro nie rozpadły się po takich
przeróbkach.
- Taki samochód nadaje się tylko do startu na 1/4 mili.

Pozdrawiam
Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Wybor wozka, prosze o pomoc
Wybor wozka, prosze o pomoc
Jestem w trzeciej ciazy i trzeci raz nie chce sie zrobic na szaro z
wozkiem, termin mam na lipiec, ale szukam wozka juz teraz bo musze
wybrac taki zebym go nie musiala wymieniac po 8 miesiacach, albo
zeby go nie wyklinac:)
Otorz:
1. obszerna gondola min 80 cm dlugosci, w mozliwoscia regulacji dna
gondoli, mozliwosc przenoszenia jej za uchwyt przy budce, latwy
montaz na stelarzu, moze byc sztywna ale nie musi

2. stelarz do 10 kg, latwy do zlozenia i niewielkich gabarytow (zeby
sie zmiescil do bagaznika), z tylu duze pompowane kola, z przodu
kola skretne 360`, z mozliwoscia blokady, moga byc rowniez
pompowane, felgi aluminiowe (nie szprychy, dramat z czyszczeniem),
mozliwosc montowania gondoli, spacerowki i fotelika, tylem i przodem
do kierunku jazdy (spacerowka koniecznie), centralny hamulec,
dodatkowe atuty: regulacja amortyzatorow, duzy kosz na zakupy,
teleskopowa raczka, tacka dopinana do raczki

3. spacerowka: obszerna, rozkladana do pozycjii lezacej, odpinany
palak, regulowany podnuzek,pieciopunktowe zapiecie,latwa do
wyczyszczenia tapicerka, dodatkowe atuty: foliowany podnuzek, i palak

4. fotelik: o wymaganych atestach nie wspomne bo to raczej
oczywiste, mozliwosc zamontowania go w prosty spsob na stelarz
wozka, wkladka dla noworodka, najlepiej 5 puntowe pasy, ale 3
punktowe tez przezyje:), dodatkowy atut: obszerna budka dobrze
chroniaca dziecko przed sloncem,

Znalazlam dwa wozki na internecie ktore w duzej mierze pasowalyby do
powyzszego opisu, cena tez nie pozostaje bez znaczenia, tak do 1300
pln za komplet, ale nie wiem jak sprawdzaja sie w praktyce, i jak
wiadomo zapewnienia producenta nie zawsze pokrywaja sie z prawda:

1 wozek Q12 firmy maked, ma wszystkie wyzej wymienione cechy, ale
podnuzek wydaje mi taki jakis plaski w sapcerowce nie wiem jak tam
dziecko oprze nozki, w koncu w spacerowce najdluzej dziecko jezdzi
troche maly kosz na zakupy, waga stelarz 9 kg, chociaz dosc duzy po
zlozeniu okolo 100 cm dlugosci, za to wydaje sie bardzo ladnie i
solidnie wykonany, taki dopracowany.

2 wozek FIRE firmy RETRUS, stelaz ciezszy 10 kg, ale za to mniejszy
po zlozeniu okolo 80 cm dlugosci, podnuzek w spaderowce duzy i widac
ze latwo oprzec tam nozki, foliowany podnuzek i palak, duzy kosz na
zakupy, za to wydaje sie duzo gorzej wykonany, taki nie dopracowany,
tu sie marszczy, tam odstaje, gondola mniejsza niz w Q12, stelarz
czarny, ale okropnie (jak dla mnie) wygladaja na nim srebrne nity,
fotelik ma wieksza budke, gorszy wybor kolorystyki.

To sa moi faworyci po dlugich i ciezkich poszukiwaniach, ogladalam
jampery, tako, chicco (chociaz troche za drogi dla mnie) ale zawsze
czegos im brakowalo z powyzszych moich podstawowach wymagan:)

Prosze pomozcie mi w wyborze, nie chce znowu chodzic zla na siebie,
ze zle wybralam, moze ktoras z Was ma doswiadczenia z powyzszymi
wozkami, albo moze macie przetestowane inny wozek ktory spelnia moje
oczekiwania.
Dziekuje za kazda rade i opnie Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: co sądzicie o wózkach DELTIM??
Moja pierwsza córka używała wózka Deltim (zdaje się, że Fokus), fakt, pięć lat temu - ale model nie zmienił się za bardzo. Kierowało się nim nieźle - jeździł po wszystkim (piach!), gondola miała podnoszoną połowę - można było oprzeć siedzące niemowlę - nasza córka bardzo to lubiła, a na spacerówkę naszym zdaniem była jeszcze mała, przypinaliśmy ją szeleczkami (w komplecie były). Na początku nie narzekałam, bardzo mi się podobała regulacja amortyzatorów wózka. Ale miał też sporo wad - największą był kosz pod spodem - odpinał się pod ciężarem, wytrzymywał ok 3-4 kg - żadne zakupy... Teraz zdaje się coś poprawili w tej kwestii. Druga wada - torba przy rączce była wieszana na plastikowych przyczepach - urywały się non-stop, musieliśmy jeździć do sklepu po zapasowe...to też mieli poprawić, ale przyczepki nadal można w sklepie dostać - więc chyba nie zrezygnowali całkiem z tego "patentu". Kolejna rzecz - jak córka podrosła, zaczął się problem z obciążeniem wózka - moja córa zawsze była wagowo i wzrostowo powyżej 90 centyla, więc w wymiennej spacerówce nie pojeździła długo - wózek miał ograniczenie wagowe do 15kg W SUMIE (z torbą, dzieckiem, zakupami itp.). Jak córeczka miała rok (waga 12kg), pękł nam najpierw hamulec z jednej strony (miał dwa hamulce, lewy i prawy, ciężko chodziły, czasem musiałam sobie w odblokowaniu pomóc ręką, co w autobusie było dużą sztuką), zaraz potem jeden (z czterech) amortyzator "padł" (pękła sprężyna przy wysiadaniu z autobusu)... Wózka nie dało się używać bez wymiany sprężyny... Sprężyna na wymianę dostępna w sklepie (UWAGA - dziś po 5 latach nadal dostępna, nadal robią te amortyzatory tak samo), ale widać było, że wózek nie wytrzymuje ciężaru ponad normę.... :-(. W sklepie tylko pokiwali głowami - "Niech Pani kupi od razu dwie..." powiedział sprzedawca... i miał rację. Wózka używałam potem sporadycznie - na długie wyprawy w teren, kiedy córka mogła w nim zasnąć. Nakładka spacerowa (na ten sam stelaż) już kiedy córka skończyła 15 miesięcy była jednak trochę za mała - jak malutka zasnęła, a ja rozłożyłam wózek na płasko - córeczce wystawały nóżki... Na "zwykłe" spacery używałam pożyczonej "parasolki" (taka składana leciutka spacerówka dla starszych dzieci), córka i tak część drogi przebiegała na nóżkach :-). Jednak nie było to najlepsze rozwiązanie - była za mała na taką "parasolkę".
Wózek ma jednak również zalety - naprawdę jeździł po wszystkim (wersja z pompowanymi kołami). Łatwo było zdjąć pokrycie gondoli i wyprać, był wygodny dla dziecka - córka bardzo nie chciała się z nim rozstawać...
Teraz czekamy na drugą córeczkę - i mam nadzieję, że gondolka jej jeszcze posłuży po "remoncie", jednak jak skończy rok przesadzę ją do zabudowanej spacerówki (nomen omen też Deltim - dostaliśmy od znajomej po jej córeczce Voyagera), wtedy nie stać nas było w krytycznym momencie na taki zakup...
Było nieźle - ale gdybym miała wybierać jeszcze raz, kupiłabym za tą samą cenę używany wózek innej firmy (np. Graco) w komisie lub od znajomych - oglądałam je wtedy, ale wydawało mi się, że jakościowo nie będzie takiej różnicy - a cena była ta sama...wolałam nowe :-(. Moja przyjaciółka w takim używanym Graco wozi już trzecie dziecko... i nic się jej nigdy nie zepsuło (mieszkałam dwie ulice dalej, więc warunki spacerowe te same...)
I rzeczywiście wózek nie jest z tych najlżejszych - choć nosić się dawał. Mojemu mężowi brakowało też możliwości regulacji wysokości uchwytu - mnie było wygodnie, ale on jest wyższy... Złożony do samochodu wchodził, na styk - teraz mamy mniejszy samochód, chyba będzie trudniej - jeszcze nie sprawdzałam ;-).
Pozdrawiam i życzę zadowolenia z podjętych decyzji... Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: prosze o rade w wyborze wozka
prosze o rade w wyborze wozka
Witam serdecznie

Jestem w trzeciej ciazy i trzeci raz nie chce sie zrobic na szaro z
wozkiem, termin mam na lipiec, ale szukam wozka juz teraz bo musze
wybrac taki zebym go nie musiala wymieniac po 8 miesiacach, albo
zeby go nie wyklinac:)
Otorz:
1. obszerna gondola min 80 cm dlugosci, w mozliwoscia regulacji dna
gondoli, mozliwosc przenoszenia jej za uchwyt przy budce, latwy
montaz na stelarzu, moze byc sztywna ale nie musi

2. stelarz do 10 kg, latwy do zlozenia i niewielkich gabarytow (zeby
sie zmiescil do bagaznika), z tylu duze pompowane kola, z przodu
kola skretne 360`, z mozliwoscia blokady, moga byc rowniez
pompowane, felgi aluminiowe (nie szprychy, dramat z czyszczeniem),
mozliwosc montowania gondoli, spacerowki i fotelika, tylem i przodem
do kierunku jazdy (spacerowka koniecznie), centralny hamulec,
dodatkowe atuty: regulacja amortyzatorow, duzy kosz na zakupy,
teleskopowa raczka, tacka dopinana do raczki

3. spacerowka: obszerna, rozkladana do pozycjii lezacej, odpinany
palak, regulowany podnuzek,pieciopunktowe zapiecie,latwa do
wyczyszczenia tapicerka, dodatkowe atuty: foliowany podnuzek, i palak

4. fotelik: o wymaganych atestach nie wspomne bo to raczej
oczywiste, mozliwosc zamontowania go w prosty spsob na stelarz
wozka, wkladka dla noworodka, najlepiej 5 puntowe pasy, ale 3
punktowe tez przezyje:), dodatkowy atut: obszerna budka dobrze
chroniaca dziecko przed sloncem,

Znalazlam dwa wozki na internecie ktore w duzej mierze pasowalyby do
powyzszego opisu, cena tez nie pozostaje bez znaczenia, tak do 1300
pln za komplet, ale nie wiem jak sprawdzaja sie w praktyce, i jak
wiadomo zapewnienia producenta nie zawsze pokrywaja sie z prawda:

1 wozek Q12 firmy maked, ma wszystkie wyzej wymienione cechy, ale
podnuzek wydaje mi taki jakis plaski w sapcerowce nie wiem jak tam
dziecko oprze nozki, w koncu w spacerowce najdluzej dziecko jezdzi
troche maly kosz na zakupy, waga stelarz 9 kg, chociaz dosc duzy po
zlozeniu okolo 100 cm dlugosci, za to wydaje sie bardzo ladnie i
solidnie wykonany, taki dopracowany.

2 wozek FIRE firmy RETRUS, stelaz ciezszy 10 kg, ale za to mniejszy
po zlozeniu okolo 80 cm dlugosci, podnuzek w spaderowce duzy i widac
ze latwo oprzec tam nozki, foliowany podnuzek i palak, duzy kosz na
zakupy, za to wydaje sie duzo gorzej wykonany, taki nie dopracowany,
tu sie marszczy, tam odstaje, gondola mniejsza niz w Q12, stelarz
czarny, ale okropnie (jak dla mnie) wygladaja na nim srebrne nity,
fotelik ma wieksza budke, gorszy wybor kolorystyki.

To sa moi faworyci po dlugich i ciezkich poszukiwaniach, ogladalam
jampery, tako, chicco (chociaz troche za drogi dla mnie) ale zawsze
czegos im brakowalo z powyzszych moich podstawowach wymagan:)

Prosze pomozcie mi w wyborze, nie chce znowu chodzic zla na siebie,
ze zle wybralam, moze ktoras z Was ma doswiadczenia z powyzszymi
wozkami, albo moze macie przetestowane inny wozek ktory spelnia moje
oczekiwania.
Dziekuje za kazda rade i opnie Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Chicco C1 czy Peg-Perego Navetta Atlantico
A ja się wyłamię i powiem Ci kup Chicco C1. Jak ja byłam na etapie wyboru wózka
też miałam podobne dylematy, podstawowym kryterium które musiał spełniac wózek
było to że musi się zmieścić w bagażniku fiata seicento bez demontowania tylnej
półki czyli wózek typu parasolka. Obejrzałam kilka wózków 3 w 1 i byłam prawie
zdecydowana na Chicco Trio ale kolorystyka wózków była nieciekawa, Inglesina do
końca mnie nie przekonała a osławione Peg Perego na pierwszy rzut oka wydało mi
się plastikowe ( i tu pewnie spadną gromy na moja głowę, ale takie były moje
pierwsze wrażenia i nic na to nie poradzę. Zaznaczam że w tamtym okresie nie
odkryłam jeszcze tego forum i nie moglam skorzystać z Waszych porad i Peg
Perego minęłam szerokim łukiem)Do końca nieprzekonana weszłam na stronę Chicco,
zobaczyłam animację C1 i zakochałam się w nim od pierwszego spojrzenia. Kupiłam
i nie żałuję. Moja córeczka jeździ w nim od maja i jak do tej pory nie miałyśmy
żadnej usterki. Zdanie o wózkach Chicco na tym forum jest uogólnione i mówi
ono, że są to wózki wadliwe, ale ja moge zapewnić, że jeżeli chodzi o chicco
Trio i C1 to znam cztery rodziny, ktore maja te wózeczki i nigdy nic sie z nimi
nie działo. Był czas, ze czytając to forum wpędzałam się w poczucie winy, że
skrzywdziłam własną córkę i kupiłam jej nic nie warte C1 a taki wspaniały wozek
jak PP Pliko ominęłam obojętnie!!!!! O PP na tym forum było napisane chyba
wszystko, jeśli jakas mama szuka wózka 3 w 1 czy fajnej spacerowki napewno
polecone jej będzie PP. Pewnie tez bym byla posiadaczką PP gdyby nie to, że nie
znałam tego forum, tak więc zaczęłam się zastanawiać dlaczego wybrałam C1 a nie
Pliko??? Tak więc jest to wózek typu parasolka, ma gondolę i fotelik doczepiane
na stelarz (o taki typ wózka mi chodziło) i przede wszystkim pięknie wygląda
(oczywiście rzecz gustu, ale ja sie w nim zakochałam) kółka o srednicy 18 cm,
regulowane amortyzatory, pałąk skórzany (imitacja??)żółty w moim przypadku
zupełnie mnie rozbroił, obrotowe i składane rączki co jest wg mnie super
rozwiązaniem, nie będę opisywała po kolei wszystkich parametrów bo napewno je
znasz, jedyne w czym moim zdaniem jest lepsze Pliko to waga spacerówki 7,2 kg a
C1 9,8 kg chociaz muszę Ci powiedziec do tej pory wnoszę moją córkę w
spacerówce na drugie piętro a nie należe do zbyt postawnych kobiet. Czytałam
tutaj opinie że niektóre mamy wchodzą na kółka, u mnie nic takiego nie ma
miejsca, wózek pchają też inne osoby i jeszcze sie nie zdarzyło żeby ktoś miał
ten problem. Jednym slowem jestem super zadowolona z zakupu i jeśli bym miała
jeszcze raz podejmowac decyzje to wybrałabym C1 ( w zestawie zamiast torby jest
plecaczek, ja w tej chwili nawet nie posiadam torebki )) Nie wiem jak Navetta
ale gondolkę C1 można montowac w samochodzie i tak przewozic maluszka, ma
równiez regulowane zewnętrznym pokretłem oparcie, ktore ładnie amortyzuje
główkę dziecka na nierównościach.
Życzę udanego wyboru.
Pozdrawiam Obejrzyj wszystkie posty z tego wtku